Adesea, în Drama istorică, vedem „ace” vizibile care străpung parul femeilor de origini nobile.

Aceste cleme se numesc Binyeo și erau folosite de femei, mai ales în cele mai vechi timpuri, pe părul împletit pentru a preveni slăbirea acestuia. Binyeo avea în general un capăt mai dezvoltat, iar celălalt contondent, iar decorațiunile lor puteau fi foarte diferite. Materialele din care au fost fabricate erau, de asemenea, variate. Pot fi aur, argint, cupru, jad sau orice altceva. Se credea că în trecut aceste agrafe erau o podoabă de păr rezervată doar femeilor căsătorite, deoarece femeile necăsătorite își coafau părul în împletituri lungi, fără a folosi agrafe. Conform legii etichetei, atunci când un bărbat devenea adult purta o coroană pentru a ține părul strâns în vârful capului, în timp ce femeia începea să-și adune părul de la ceafă și să-l oprească cu un binyeo. Din moment ce, însă, tinerele s-au mutat de îndată ce au devenit adulte – și uneori chiar înainte – ideea că purtarea binyeo-ului echivalează cu a fi căsătorite s-a născut în consecință. Erau multe tipuri de Binyeo și decorațiunile erau diferite în funcție de statutul social. Reginele foloseau, de exemplu, un ac de păr în formă de dragon sau phoenix și, în funcție de statutul social, se foloseau și jadejams și alte accesorii de păr. Utilizarea binyeo are o istorie lungă, dar se estimează că au evoluat în diferite forme după reforma părului regelui Yeongjo. La acea vreme, din cauza diferenței de statut, clasa superioară purta binyeo din pietre prețioase, în timp ce oamenii obișnuiți puteau folosi doar binyeo din lemn sau os. Până la dinastia Joseon, în ceremonia majorității, numită Gye-rye, fetele purtau un binyeo pentru a marca trecerea de la copilărie la maturitate. În Drama Mr. Queen, concubina regelui, interpretată de Seol In Ah, poartă un binyeo de aur decorat cu o figurină de rață mandarină, Wong-ang (원앙) în coreeană. Rațele mandarine sunt cunoscute ca simbol al norocului și simbolizează castitatea, afecțiunea și armonia dintre soț și soție. Din acest motiv, încă din cele mai vechi timpuri, imaginea acestui animal a fost folosită chiar și la nunți, considerat un dar prețios pentru a împodobi diverse bijuterii și în special binyeo-ul. În aceeași dramă, protagonistul, care are chipul lui Shin Hye-sun, poartă un binyeo auriu decorat cu un Phoenix arab, care este în schimb un simbol al iubirii, fericirii, bogăției și onoarei. Prin urmare, fiecare decor a adăugat binyeo-ului, împreună cu materialul cu care a fost creat, o semnificație specială și, de asemenea, a definit casta căreia îi aparținea femeia care l-a purtat.

Scroll to Top